استفاده تبليغاتي قطر براي كسب ميزباني جام جهاني در ال‌كلاسيكو
نوشته شده توسط : زال

خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: ورزشي - فوتبال

به گزارش شبكه‌هاي مختلف تلويزيوني الجزيره اسپورت، دولت قطر با استفاده از موقعيت پربيننده ديدار مهم تيم‌هاي بارسلونا و رئال مادريد در لاليگاي اسپانيا، به تبليغات گسترده براي ميزباني جام جهاني 2022 دست زد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دولت قطر كه در اولين مرحله تبليغات خود براي كسب ميزباني جام جهاني سال 2022 ميلادي 350 ميليون دلار اختصاص داده است، با پرداخت مبالغ هنگفت و با استفاده از تجربيات فرانك ديبوئر هلندي، بازيكن سابق تيم بارسلونا اسپانيا، با توجه به مخاطب گسترده ديدار سنتي ال كلاسيكو تبليغات مستمر دور زمين اين ديدار را به خود اختصاص داد.

در حالي كه منابع قطري از پرداخت مبلغ هزينه اين تبليغات كه به طور گسترده در اطراف زمين چشم‌نوازي مي‌كرد خودداري كردند اما منابع آگاه خبري در حوزه كشورهاي خليج فارس مي‌گويند،‌ قطري‌ها با پرداخت بسيار كلان و كنار زدن بسياري از شركت‌هاي تبليغاتي، در تبليغات دور زمين ال كلاسيكو شركت كردند.

در همين حال از شب گذشته تا امروز، كاربران اينترنتي كشورهاي عربي با ابراز تاسف از پرداخت پول‌هاي هنگفت توسط كشور قطر براي كسب ميزباني جام جهاني، مي‌گويند، در حالي كه در مصر بحران اقتصادي باعث بيكاري‌هاي گسترده،‌ فقر و فحشا شده است،‌ در يمن مردم آواره و جنگ‌زده محتاج قرص ناني هستند و در غزه به دليل محاصره شديد اقتصادي، سوء تغذيه ايجاد گشته و به دليل نبود داروهاي اوليه،‌ مرگ و مير كودكان افزايش يافته است و در سومالي و سودان قحطي مردم را از پاي درآورده است،‌ پول‌هاي كشورهاي مسلمان عرب به جيب دلال‌هاي اسپانيايي مي‌رود.

گفته مي‌شود، ديدار يك‌شنبه شب تيم‌هاي بارسلونا و رئال مادريد در چارچوب لاليگا در بخش تبليغات و حق پخش تلويزيوني بيش از 250 ميليون دلار نصيب منابع اسپانيايي و باشگاه رئال مادريد و بارسلونا كرده است.

از سوي ديگر برخي از اقلام تبليغاتي، تبليغات گسترده قطري‌ها براي كسب ميزباني جام جهاني در خلال اين ديدار توزيع شد. تلويزيون الجزيره اسپورت بر روي كانال اصلي خود از قول فرستادگان ويژه خبري‌اش براي بازي سنتي ال كلاسيكو،‌ لحظه به لحظه گزارش تهيه و حتي كورنومتر معكوس آغاز بازي را نيز بر روي صفحه‌هاي تلويزيوني خود درج كرده بود.

سرمايه‌داران بخش مخابرات عربستان سعودي نيز از اين فرصت استفاده كردند و با تبليغات بزرگ‌ترين شركت تلفن همراه خاورميانه، در پر كردن جيب دلال‌هاي باشگاه رئال مادريد از همتاي قطري خود عقب نماندند.

تلويزيون الجزيره اسپورت همچنين در پايان ديدار بارسلونا و رئال مادريد رقص و پايكوبي فوتباليست‌هاي ايالت كاتالان اسپانيا را به نمايش گذاشته و ساعت‌ها بر روي سايت‌هاي اينترنتي خود تصاوير و اخبار حاشيه‌اي اين ديدار را منعكس كرده و مي‌كنند.




:: موضوعات مرتبط: ورزش , ,
:: بازدید از این مطلب : 722
|
امتیاز مطلب : 134
|
تعداد امتیازدهندگان : 43
|
مجموع امتیاز : 43
تاریخ انتشار : 22 / 1 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: